اخبار

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور؛

ابلاغ نحوه بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیاتی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با صدور بخشنامه‌ای تفویض اختیار تفسیط بدهی و نحوه بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیاتی را جهت اجرا به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری ارزسهم، به نقل از روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور، در بخشنامه ابلاغی سید محمدهادی سبحانیان رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور خطاب به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور آمده است: در اجرای مواد ۱۶۷ و ۱۹۱ قانون مالیات های مستقیم مصوب سال ۱۳۹۴ ضمن تاکید بر اهمیت وصول نقدی و به موقع مالیات و عوارض موضوع قانون مالیات های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده و بمنظور تکریم مودیان محترم مالیاتی و تسهیل و تسریع در فرایند قطعیت و وصول بدهی مودیان ، شرایط و نحوه بخشودگی جرایم قابل بخشش و تقسیط بدهی با رعایت مقررات مواد مذکور و سایر مقررات مربوط به مدیران کل امور مالیاتی تفویض می شود.

در بخشی دیگری از این بخشنامه آمده است: حداکثر تفویض اختیار زمان تقسیط بدهی، از تاریخ ابلاغ بدهی قطعی سال/ دوره مربوط برای مالیاتهای مستقیم به مدت سه سال  و برای مالیات و عوارض موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده یک سال تعیین می‌شود.

از طرف دیگر حداکثر تفویض اختیار زمان تقسیط بدهی برای مالیات های ابزاری موضوع قانون مالیاتهای مستقیم یک سال و مالیات و عوارض ابزاری موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده یک سال تعیین می‌شود.

این بخشنامه در ۱۹ بند تهیه و ۳۰ مهرماه جهت اجرا به مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ شده است.

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا