تحلیل‌ها

۱۰۷ میلیون تومان هزینه خرید اوراق وام ۴۸۰ میلیونی!

بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق تسهیلات مسکن ماههای فروردین، اردیبهشت و خرداد سال گذشته به ترتیب ۱۰۷ هزار و ۷۰۰ تومان، ۱۰۷ هزار تومان و ۱۰۷ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارد.

به گزارش پایگاه خبری ارزسهم ، به نقل از پایگاه خبری مردمی ها،بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق تسهیلات مسکن ماههای فروردین، اردیبهشت و خرداد سال گذشته به ترتیب ۱۰۷ هزار و ۷۰۰ تومان، ۱۰۷ هزار تومان و ۱۰۷ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارد.

بررسی قیمت اوراق مسکن نشان می دهد که قیمت در نمادهای تسه (برگه اوراق مسکن) برای نخستین مرتبه از ۱۰۰ هزار تومان گذر کرده است. این درحالی است که قیمت این اوراق حدود ۱۰ روز قبل حداکثر ۸۲ هزار و ۵۰۰ تومان بود.

هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن تیرماه سال گذشته با قیمت ۱۰۷ هزار و ۲۰۰ تومان، مردادماه سال گذشته با قیمت ۱۰۷ هزار و ۴۰۰ تومان و شهریورماه سال گذشته نیز با قیمت ۱۰۷ هزار تومان داد و ستد می‌شود. همچنین اوراق مهرماه پارسال ۱۰۷ هزار و ۶۰۰ تومان، آبان ماه ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ تومان و آذرماه نیز ۱۰۷ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت دارد.

اوراق تسهیلات مسکن دی، بهمن و اسفندماه سال گذشته نیز به ترتیب با قیمت های ۱۰۷ هزار و ۴۰۰ تومان، ۱۰۷ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۰۷ هزار و ۸۰۰ تومان معامله می‌شود.

قیمت اوراق مسکن فروردین تا آبان امسال

اوراق مسکن فروردین، اردیبهشت‌ و خرداد امسال به ترتیب با قیمت های ۱۰۷ هزار و ۳۰۰ تومان، ۱۰۷ هزار و ۹۰۰ تومان و ۱۰۷ هزار و ۵۰۰ تومان معامله می‌شود. اوراق تیرماه با قیمت ۱۰۷ هزار و ۶۰۰ تومان و اوراق ماه های مرداد و شهریور نیز با قیمت ۱۰۷ هزار و ۳۰۰ تومان معامله می‌شود.

اوراق تسهیلات مسکن مهرماه ۱۰۷ هزار و ۷۰۰ تومان و آبان ماه نیز ۱۰۸ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارد که این گزارش براساس قیمت آبان‌ماه نوشته شده است.

قیمت اوراق برای مجردها و متاهل‌های تهرانی

براین اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۱۰۸ هزار و ۵۰۰ تومانی معادل ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌شود.

همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ برگه به مبلغ ۱۷ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق ۶۰ میلیون و ۷۶۰هزار تومان می‌شود.

زوج‌های تهرانی نیز برهمین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۸۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۷ میلیون و ۳۶۰ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۱۰۴ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به این‌که مجردها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۳۴ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان و متاهل‌ها نیز باید ۶۹ میلیون و ۴۴۰هزار تومان پرداخت کنند.

این وام برای مجردهای سایر مناطق شهری به ۱۲۰ و برای زوجین این مناطق نیز به ۲۴۰ میلیون تومان رسیده است. بنابراین مجردها باید با پرداخت ۱۳ میلیون و ۲۰هزار تومان و متاهل‌ها نیز با پرداخت ۲۶ میلیون و ۴۰هزار تومان نسبت به اخذ این وام اقدام کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا