تحلیل‌ها

هند برای حضور در چابهار لحظه‌شماری می کند

خبرنگار: فرید مهدی پور

انعقاد قرارداد با هند برای توسعه بندر چابهار از مهم‌ترین اخبار حوزه حمل‌ونقل در هفته‌ گذشته بود.

به گزارش پایگاه خبری ارزسهم؛ حوزه حمل‌ونقل در هفته‌ای که گذشت از اخبار صنعت هوایی یا ریلی و جاده‌ای را در برمی‌گرفت، اما این هفته هم حوزه هوایی و اخبار هواپیما، نقش پررنگ‌تری در اخبار داشت. از جمله اینکه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت که بیش از ۵۰ فروند هواپیما و هلیکوپتر در ۱۸ ماه گذشته خریداری شده و تا کنون ۲۰ فروند به سرویس هوایی برای خدمت‌رسانی اضافه شده است.

محمد محمدی‌بخش در عین حال باز هم با تاکید بر لزوم ساخت هواپیما در ایران به‌عنوان استراتژی بلندمدت آن هم در شرایط تحریمی گفت که ۱۰ تا از هواپیماهای برجامی ما به دلیل بدعهدی فروشندگان و در اختیار نگذاشتن قطعه و نشریات، زمین گیر است و از آنجایی که هر زمان در شرایط تحریمی نقص نشان دادیم، تحریم‌کنندگان هم فشار را بیشتر کردند، لازم است که در این شرایط جنگ نابرابر ما بتوانیم با مشکلات مقابله کنیم.

 ایران و هند در چابهار

یکی از مهم‌ترین اخبار حوزه حمل‌ونقل در هفته‌ای که گذشت، بحث انعقاد قرارداد با هند بود که علی فتحی – عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی – درباره مشکلات موجود در بندر چابهار و بلا استفاده ماندن برخی تجهیزات وارد شده به این بندر توسط طرف هندی، اظهار کرد: ابتدا باید باری وجود داشته باشد که از این تجهیزات استفاده شود؛ اما با دیپلماسی‌های اخیر، بحث انعقاد قرارداد با هند در مرحله نهایی تدوین قرار دارد و با تکمیل و نهایی شدن آن مشکلات قرارداد برطرف خواهد شد.

همچنین در نشست خبری همایش Icopmas ۲۰۲۳ که چهاردهمین دوره همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی است، اعلام شد که این همایش از ۱۹ تا ۲۰ اردیبهشت برگزار می‌شود و سازمان بنادر به عنوان متولی اصلی سازه‌های دریایی گام موثری در جهت ارتقای دانش سواحل و بنادر برمی‌دارد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا