اخبار

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی؛

تامین بودجه مشروط به کسب درآمدهای فروش مواد خام و عوارض گمرکی است

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه در قانون بودجه ۱۴۰۲ منابع خوبی برای صندوق پیش‌بینی شده است، گفت: این منابع وابسته به بعضی از درآمدهایی است که باید محقق شود.

به گزارش پایگاه خبری ارزسهم، محمدصادق خیاطیان در حاشیه سی و هفتمین رویداد تبادل فناوری حوزه صنایع غذایی درجمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از اتفاقات خیلی مهم و برنامه‌ریزی‌های جدی در صندوق نوآوری، توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان است و اگر این شرکت‌ها بازاری برای تجاری‌سازی محصولات خود در اختیار نداشته باشند، حتی اگر محصول دارای تکنولوژی بالایی باشد، شرکت‌ها قادر به ارتقای کار و محصول خود نخواهند بود.

خیاطیان تاکید کرد: از این رو رویدادهایی شبیه رویداد امروز که در حوزه صنایع غذایی است، باعث به هم‌رسانی شرکت‌های دانش‌بنیان با صنایع غذایی به عنوان بازار محصولات این شرکت‌ها می‌شود.

وی اظهار کرد: تاکنون چند دوره از این رویدادها برگزار شده و مجموعه سازمان اتکا نیز  علاقه‌مند بود تا نیازهای فناورانه خود را در این رویدادها مطرح کند و ما نیز با انتشار فراخوانی، شرکت‌های دانش بنیان را درکنار یکدیگر قرار می‌دهیم تا بتوانند تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهایی را امضا کنند.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی در این رویداد، خاطر نشان کرد: طی چند ساعتی که از برگزاری این رویداد می‌گذرد، موافقت‌های اولیه صورت گرفت و مرحله بعدی توافق بر روی جزئیات است.

خیاطیان گفت: پیش‌بینی ما این است که بخش عمده‌ای از این تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد، منجر و اسباب توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود.

خیاطیان درباره بودجه‌ای که قرار بود به صندوق نوآوری واریز شود، گفت: خوشبختانه در قانون بودجه ۱۴۰۲ منابع خوبی برای صندوق پیش‌بینی شده است که این منابع وابسته به بعضی از درآمدهایی است که باید محقق شود.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: این درآمدها مربوط به مواد خام و عوارض گمرکی است که آیین‌نامه‌های آن در دولت تصویب شده است و به‌زودی اجرایی خواهد شد و منابع صندوق نیز به مرور واریز خواهد شد.

خیاطیان در زمینه تامین مالی جمعی، گفت: ما امسال متناسب با شعار سال، یک بسته تولید را برای دانش‌بنیان‌ها طراحی کردیم که شبکه بانکی کشور استقبال خوبی از آن کرده است و با ۴ بانک به تفاهم رسیدیم که با معرفی صندوق و مشارکت صندوق بتوانیم شرکت‌های دانش‌بنیانی را که در بسته رشد تولید قرار گرفته و بتوانند امسال رشد را محقق کنند، از این ظرفیت و از این منابعی که در شبکه بانکی پیش‌بینی شده، استفاده کنند.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: ما حدود ۱۰ همت را با بانک‌ها به توافق رسیدیم تا برای بسته رشد تولید استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا