اخبار

بررسی راهکارهای عملیاتی سازی توافقات سفر به فدراسیون روسیه با حضور مدیران اقتصادی استان گیلان

 

به گزارش پایگاه خبری ارزسهم، از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، حسین محمدیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان و مدیران کل دستگاه های اقتصادی استان گیلان در قالب نشست تخصصی با محمد سجاد سیاهکارزاده، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان، که در سالن ملل منطقه آزاد انزلی برگزار شد، سازوکارهای عملیاتی سازی توافقات صورت گرفته در سفر اخیر هیأت اقتصادی گیلانی به فدراسیون روسیه را مورد بررسی قرار دادند.
رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، سفر هیأت اقتصادی استان به فدراسیون روسیه که متمرکز بر بررسی موضوعات تخصصی و اختصاصی مرتبط با فرصت ها، ظرفیت ها و مزیت های رقابتی استان گیلان جهت توسعه مناسبات با آن کشور بود را فرصت مناسبی برای واکاوی راهکارهای رفع برخی موانع و ناهماهنگی های موجود میان بخش های دولتی دو کشور ارزیابی، و اظهار داشت: هم افزایی میان نهادی بخش خصوصی و دولتی زمینه تسهیل و تسریع در توسعه و افزایش حجم و ارزش مناسبات ایران و روسیه می شود.
وی با ارائه تحلیلی از ظرفیت ها و توانمندی های متنوع استان گیلان در مسیر ایفای نقش بیشتر در مناسبات کشورمان با فدراسیون روسیه و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، تصریح کرد: مهمترین افق متصور برای آینده منطقه آزاد انزلی در استان گیلان مبتنی بر مأموریت های ملی و بین المللی که بر چهار اصل انتقال فناوری های پیش رفته، گسترش و تسهیل تولیدات داخلی و صادرات کالا و خدمات، تأمین نیازهای ضروری کشور بهمراه مباحث مترتب بر تأمین مباحث مالی طرح های سرمایه گذاری داخلی اشاره کرد.
محمد سجاد سیاهکارزاده محورهای برشمرده را بخشی از مواد سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی با نتایج و الزامات مخصوص به منظور اثرگذاری در روابط اقتصادی داخلی و خارجی بیان کرد و تصریح نمود: حصول افق تعیین شده قابل تحقق نخواهد بود مگر با کار گروهی و تصمیم گیری های مشارکتی میان نهادهای دولتی و بخش خصوصی استان و منطقه آزاد انزلی.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی کار گروهی و همکاری میان ارگان های دولتی و خصوصی جهت تحقق ماموریت های متصور ملی و بین المللی از جمله صادرات، ارزآوری و اشتغالزایی بیشتر را مصداق عمل به آیه شریفه تعاونوا علی البر و التقوی ارزیابی نمود و گفت: نتیجه عملکرد خوب ما در عرصه تحقق ماموریت های حوزه های اقتصادی که ناشی از همراهی و همدلی و مدیریت جهادی است، باعث ترویج دین و الگوسازی نظام ما می شود، موضوعی که در فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سازوکارهای صدور انقلاب اسلامی می توان مشاهده کرد.
وی با اشاره به اثرات مثبت حضور گروهی مدیران استانی در سفر به فدراسیون روسیه، اظهار امیدواری نمود، برگزاری چنین نشست هایی مقدمه ای برای رسیدن به اهداف عالیه نظام باشد.
سیاهکارزاده تصریح کرد: راهبرد سازمان منطقه آزاد انزلی مبتنی بر ایفای نقش بیشتر در موضوعات استانی در فرآیند تصمیم گیری های کلان استانی و ملی قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان:
منطقه آزاد انزلی یکی از نقاط قوت استان جهت توسعه همکاری ها با روسیه
حسین محمدیان در این نشست با استقبال از همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی در مسیر تحقق برنامه های کاری سفر به روسیه، اضافه نمود: پیگیری رویدادها و توافقات صورت گرفته در سفر به فدراسیون روسیه، در قالب هم افزایی و همدلی میان ارگان های مختلف استانی به ویژه بخش دولتی و خصوصی قابل تحقق است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان اشاره ای به اقبال به مسئولین گیلانی در میان طرفین داغستانی کرد و گفت: یکی از نقاط قوت مناسبات و همکاری های اقتصادی مجموعه استان با فدراسیون روسیه و جمهوریهای مختلف آن از جمله داغستان ، منطقه آزاد انزلی است.
وی با بیان اینکه استان گیلان در اسناد و برنامه های کلان نظام جهت توسعه مناسبات اقتصادی و همکاری های منطقه ای و اوراسیا دارای نقش ویژه ای می باشد، افزود: فلسفه برگزاری چنین نشست هایی هم افزایی و همکاری جهت رفع موانع برای تسهیل و توسعه همکاری های اقتصادی با بخش های مختلف فدراسیون روسیه می باشد که بر همین اساس تعدادی از مسائل موجود شناسایی و توافقاتی جهت برون رفت آنها نیز صورت گرفته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان منطقه آزاد انزلی را به عنوان دبیرخانه پیگیری توافقات برای توسعه همکاری های با جمهوری داغستان روسیه معرفی کرد که جلسات کاری مدون و منظمی برای این مهم در منطقه منعقد گردد و اظهار امیدواری نمود: با هم افزایی بخش خصوصی و دولتی شاهد افزایش میزان صادرات به بازارهای روسیه باشیم.

در ادامه حجت الاسلام نوری امام جمعه شیعیان داغستان روسیه در اظهاراتی با تصریح بر لزوم گسترش روابط اقتصادی دو منطقه داغستان و استان گیلان؛ به سوابق و اشتراکات فرهنگی، تاریخی میان دو منطقه اشاره کرد و تاکید کرد که همکاری میان جمهوری داغستان و ایران صرفا مبتنی بر همکاری اقتصادی نبوده و هر گونه همکاری اقتصادی، تجاری و فرهنگی دارای پشتوانه اعتقادی بوده و از آمادگی کامل مردم و مسئولین جمهوری داغستان برای گسترش همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران و استان گیلان خبر داد و تصریح نمود: با سفر رییس جمهور داغستان به استان گیلان، زمینه افزایش همکاری های اقتصادی فرآهم می گردد.
لازم به ذکر است در این نشست که فرماندار شهرستان بندرانزلی و مدیران کل صمت، بنادر و دریانوردی، گمرکات، جهاد کشاورزی، شرکت شهرک های صنعتی، محیط زیست ، شیلات ، بهمراه رییس اتاق بازرگانی گیلان و معاونین سازمان منطقه آزاد انزلی حضور داشتند، مدیران فوق در خصوص سازوکارها و راهکارهای هم افزایی بیش از پیش میان نهادی و تسهیلگری امور بخش خصوصی به منظور تسریع در گسترش مراودات اقتصادی، ترانزیتی، کشاورزی-شیلاتی-دامپروری، گردشگری و افزایش صادرات به فدراسیون روسیه به اظهار نظر پرداختند.

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا