اخبار

یک فعال بازار سرمایه تاکید کرد؛

ایجاد بورس بین‌الملل راهکار تامین ارز مورد نیاز پروژه‌هاست

یک فعال بازار سرمایه تامین مالی پروژه‌هایی که نیاز ارزی دارند را از جمله مزیت‌های بورس بین‌الملل دانست و گفت: فعالان بین‌المللی و شرکت‌های داخلی در خارج از کشور که قصد سرمایه‌گذاری دارند، می‌توانند با خرید اوراق، منابع مالی پروژه‌های ارزی داخل کشور را تامین کنند.

به گزارش پایگاه خبری ارزسهم، علی بیگ‌زاده، با بیان اینکه گسترش بازار سرمایه در عرصه بین‌الملل از جمله رسالت بورس بین‌الملل است، اظهار کرد: با راه‌اندازی بورس بین‌الملل نه‌تنها بازار سرمایه امکان گسترش کمی و کیفی خواهد داشت؛ بلکه مناسبات بازار سرمایه نیز جنبه بین‌المللی پیدا خواهد کرد.

وی تامین مالی را یکی از رسالت‌های بازار سرمایه ذکر کرد و افزود: تامین مالی ارزی برای پروژه‌هایی قابل استفاده است که نیاز ارزی داشته و بعدها درآمد ارزی خواهند داشت، اما ناگفته نماند که فروش اوراق در عرصه بین‌المللی نیازمند مقررات و بستر مناسب و بازاری است که امکان مشارکت فعالان بازار سرمایه کشورهای دیگر نیز مهیا باشد.

این کارشناس بازار سرمایه تامین مالی پروژه‌هایی که نیاز ارزی دارند را از جمله مزیت‌های بورس بین‌الملل دانست و تاکید کرد: فعالان بین‌المللی و شرکت‌های داخلی در خارج از کشور که قصد سرمایه‌گذاری دارند، می‌توانند با خرید اوراق، منابع مالی پروژه‌های ارزی داخل کشور را تامین کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مشتریان اوراق ارزی برای تامین مالی پروژه‌ها، شرکت‌های داخلی هستند؛ اما با راه‌اندازی بورس بین‌الملل، سرمایه‌گذاران خارجی هم می‌توانند اقدام به خرید سهام یا اوراق تامین مالی پروژه‌های ارزی ایرانی کنند.

بیگ‌زاده با اشاره به اینکه رمزارزها یکی از روش پرداخت نوین و غیرمتمرکز است، گفت: با توجه به محدودیت‌های ارزی در کشور امکان رمزارزها می‌تواند به‌عنوان روش پرداخت، دریافت ارز و سود اوراق مورد استفاده قرار گیرد.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر امکان راه‌اندازی بورس بین‌الملل در شرایط فعلی توضیح داد: به نظر می‌رسد با سیاست مثبتی که دولت به کشورهای همسایه دارد، بورس بین‌الملل می‌تواند راه‌اندازی شود و کشورهای همسایه‌ای که مناسبات خوبی با ایران دارند، در این مسیر فعالیت خود را توسعه و گسترش دهند.

کارشناس بازار سرمایه تامین تاکید کرد: هرچند امضای هرگونه توافق بین‌المللی اهمیت قابل توجهی دارد؛ اما راه‌اندازی بورس بین‌الملل می‌تواند چندان به داستان توافق گره نخورد.

بیگ‌زاده در پایان تاکید کرد: از آنجا که یکی از کارکردهای این بورس برای تامین مالی ارزی شرکت‌های داخلی و خارجی است، حتماً باید در ارتباط با پروژه‌هایی باشد که نیاز ارزی داشته و برای پرداخت اصل اوراق درآمد ارزی داشته باشند تا محدودیتی برای شرکت بانی ایجاد نشود.

ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا