اخبار

سرمایه‌گذاران ناآگاه از طریق مشاوران یا صندوق‌ها به بورس ورود کنند

عضو ناظر شورای عالی بورس، با بیان اینکه ورود سرمایه گذاران ناآگاه به بازار سرمایه باید حتما یا از طریق مشاوران سرمایه گذاری یا صندوق های سرمایه گذاری باشد، اظهار کرد: نمایشگاه بورس، بهترین فرصت برای آغاز این فرهنگ سازی است.  برگزاری کلاس های آموزشی رایگان در این خصوص می تواند نخستین قدم در این مسیر باشد تا شاهد رویداد تلخ سال های گذشته نباشیم.

به گزارش صبای سلامت، محسن علیزاده، درمورد برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اظهار کرد: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین معرفی شده است، برگزاری چنین رویدادی می تواند بهترین فرصت برای شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های مالی باشد تا با استفاده از پتانسیل این رویداد، خدمات خود را به عموم جامعه معرفی کرده تا مردم بتوانند بهترین استفاده را از این خدمات داشته باشند. برگزاری این نمایشگاه در سالی که به عنوان سال تولید معرفی شده است می تواند موجب کاهش فاصله میان سرمایه گذاران و نهادهای مالی شود. افرادی که با اصول اولیه سرمایه گذاری ناآشنا هستند می توانند از این طریق از روش های سرمایه گذاری در بازارهای تخصصی آگاه شده و سوالات و ابهامات خود را با کارشناسان این حوزه در میان بگذارند. بدین ترتیب، آشنایی سهامداران و ورود تخصصی به بازارها می تواند موجب رونق چرخه تولید در کشور شود. ارتباط نزدیکی که در طول این نمایشگاه میان شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان ایجاد می شود بهترین فرصت برای نهادهای مالی است تا خدمات مالی خود را معرفی کرده و به اطلاع عموم برسانند.

وی درمورد  قابلیت های بازار سرمایه برای حضور در این رویداد مالی توضیح داد: بازار سرمایه قابلیت های متعددی برای حضور در نمایشگاه دارد. معرفی صندوق های سرمایه گذاری جدید با خدمات متفاوت که تمامی سلایق سرمایه گذاری را در بر می گیرد یکی از قابلیت هایی است که نهادهای مالی باید در خصوص آن فرهنگ سازی مناسبی داشته باشد.  این فرهنگ سازی باید در میان تمامی سرمایه گذاران و عامه مردم نهادینه شود که ورود سرمایه گذاران ناآگاه به بازار سرمایه باید حتما یا از طریق مشاوران سرمایه گذاری یا صندوق های سرمایه گذاری باشد و این مهم بر عهده نهاد قانون گذار بازار سرمایه است. می توان مدعی شد نمایشگاه بورس، بهترین فرصت برای آغاز این فرهنگ سازی است.  برگزاری کلاس های آموزشی رایگان در این خصوص با استفاده از اساتید مجرب می تواند نخستین قدم در این مسیر باشد و از نهادهای مالی توقع این است که با برگزاری این کلاس های آموزشی، مردم را با این روش های سرمایه گذاری آشنا کنند تا شاهد رویداد تلخ سال های گذشته نباشیم.

عضو ناظر شورای عالی بورس در خصوص ارتباط میان نهادهای مالی در خلال این رویداد مالی خاطرنشان کرد: با توجه به شعار امسال که توجه  ویژه ای به تولید و اشتغال زایی شده است می توان گفت این نمایشگاه فرصت خوبی برای نهادهای مالی است تا با ارتباطی معنادار با یکدیگر بتوانند از ظرفیت های یکدیگر در هر چه هوشمندتر شدن بازار مالی استفاده کنند. همکاری های فی مابین که میان نهادهای مالی در خلال این رویداد ایجاد می شود می تواند کیفیت و سطح خدمات ارائه شده به مردم و سرمایه گذاران را ارتقا دهد.

علیزاده، این نمایشگاه را فرصتی برای نهاد نظارتی دانست تا با استفاده از ظرفیت های آن افکار عمومی را نسبت به اتفاقات سال ۹۹ اقناع کند و زمینه های آموزشی و اطلاع رسانی را افزایش دهد.

بر اساس این گزارش، چهاردهمین نمایشگاه صنعت مالی(بورس، بانک و بیمه) از دوم لغایت پنجم مرداد ماه در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا