اخبار

وزیر راه و شهرسازی؛

سیمان و فولاد مسکن‌های حمایتی از بورس کالا خرید شود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مصوبه هیأت وزیران در خصوص تأمین فولاد و سیمان برای ساخت و سازهای مسکن حمایتی با نرخ مناسب، بنیاد مسکن را مکلف به خرید این موارد کرد.

به گزارش پایگاه خبری ارزسهم، نشست امروز شورای مسکن با حضور مهرداد بذرپاش و معاونان مسکنی این وزارتخانه در ساختمان دادمان برگزار و گزارش روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور ارائه شد.

بنابراین گزارش، در این نشست وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تضمین تأمین فولاد و سیمان برای ساخت و سازهای مسکن حمایتی با نرخ مناسب که در ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ به تصویب هیأت وزیران رسید، یادآور شد: بورس کالا مکلف شد این محصولات را با نرخ‌های حمایتی و مناسب‌تر برای تامین مسکن‌ حمایتی در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دهد.

همچنین در ادامه این نشست وزیر راه و شهرسازی به ابلاغ قانون «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها» تصریح کرد: دستورالعمل های اجرایی این قانون از جمله تعیین ساز و کارهای تعیین سقف قیمت اجاره لازم است هرچه سریع تر آماده و نهایی شود.

وی در ادامه بر تشدید نظارت بر عملکرد مشاوران املاک در سراسر کشور تأکید کرد.

در ادامه این جلسه وزیر راه و شهرسازی خواستار مقام سازی ساختمان ها بر اساس مقررات ملی ساختمان شد.

یادآور می شود؛ «قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها» را که در جلسه علنی روز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت  ۱۴۰۳ ) مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، ۲۵ اردیبهشت رئیس جمهور برای اجرا به قوه قضائیه، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا