اخبار

وزیر اقتصاد و دارایی در مجمع عمومی سال ۱۴۰۱ ایفیک تاکید کرد؛

دارایی‌های «ایفیک» در خارج از کشور تعیین تکلیف شود

وزیر اقتصاد و دارایی در مجمع عمومی «شرکت مادر تخصصی سرمایه گذاری های خارجی ایران»(ایفیک) گفت: دارایی‌های ایفیک در خارج از کشور باید به سرعت تعیین تکلیف و مولد سازی شود و نباید در جایی که هیچ منفعتی برای اقتصاد ایران ندارد، صرفا نگه دارنده دارایی‌هایی باشیم که می‌توانستیم آنها را تبدیل به احسن کنیم.

به گزارش پایگاه خبری ارزسهم، از وزارت اقتصاد، سید احسان خاندوزی در مجمع عمومی عادی «شرکت مادر تخصصی سرمایه گذاری های خارجی ایران»(ایفیک) اظهار داشت: برگزاری سه مجمع معوق شرکت ایفیک و جبران برخی عقب افتادگی‌ها و برخی از موانعی که باید حل و فصل می شد و به ویژه پیگیری‌های مدیر عامل شرکت در فعال شدن فعالیت های ایفیک در برخی کشورها از جمله مصر، پاکستان و سایر کشورها ( با توجه به اینکه هنوز در شرایط تحریم به سر می بریم) نشان از تحرک خوب این شرکت و تغییر رویکردی است که شاهد آن هستیم.

وزیر اقتصاد به چند نکته مهم که هیات مدیره ایفیک در چشم انداز پیش رو باید در دستور کار خود قرار دهد، اشاره کرد و گفت: در سال پیش رو باید این موارد در اولویت‌های ایفیک قرار گیرد؛ مورد اول، حسابرسی ویژه سرمایه گذاری هاست که از سوی معاونت امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی نیز مورد تاکید قرار گرفت.

خاندوزی ادامه داد: موضوع حسابرسی ویژه سرمایه گذاری ها هیچ ارتباطی با شرایط تحریم ها ندارد و ما باید با استفاده از توانمندی های حسابرسی داخلی خودمان مسائل مربوط به این حوزه را حل و فصل کنیم و اگر مسائل برون‌زایی نیز وجود داشته باشد، لزوما مخل این مسیر نیست.

وی با تاکید برتعیین تکلیف پرونده های باز حقوقی در ایفیک، اظهار داشت: این موضوع یک اولویت بسیار ویژه برای ایفیک به شمار می‌رود.

وزیر اقتصاد ادامه داد: پرونده های باز حقوقی که در خارج از کشور وجود دارد که در صدر آن موضوع ایهاگ و بحث واکسن است و همچنین پرونده هایی که مربوط به داخل است و مشخص نیست که در برنامه کاری ایفیک چه سهمی ایفا خواهد کرد از مواردی است که باید در اولویت ویژه ایفیک قرار گیرد.

خاندوزی موضوع سرمایه گذاری مشترک ایفیک با شستا و همچنین تعیین تکلیف اراضی مربوط به عباس آباد، پل رومی در تهران و اموال این شرکت در ساری و مشهد را از جمله پرونده هایی برشمرد که در سال کاری پیش رو باید مورد توجه و تعیین تکلیف از سوی ایفیک قرار گیرد.

وزیر اقتصاد با اشاره به اهمیت مولدسازی دارایی ها در ایفیک گفت: اگر مشاورین حقوقی قوی در اختیار بگیرید حتی اگر چارت سازمانی تان نیز تغییر پیدا نکند، می‌توانید با استفاده از ظرفیت های موجود برای جذب تیم های مشاوره ای و حقوقی و سرمایه گذاری و … بهره بگیرید و بسیاری از پروند های فعلی باز کنونی را تعیین تکلیف کنید.

خاندوزی افزود: بسیاری ازسرمایه های ایفیک به جز مواردی که در داخل اشاره کردم، در خارج از کشور است اما از واحدهای کیپ تاون تا بسیاری از دارایی ها و واحدهایی که در سایر نقاط دنیا قرار دارد، باید به سرعت تعیین تکلیف و مولد سازی شود و اصلا معنا ندارد که سالهای سال در جاهایی که هیچ منفعتی برای اقتصاد ایران و جمهوری اسلامی ایران ندارد و در شرایط تحریمی و با توجه به فشارهای خارجی صرفا نگه‌دارنده دارایی هایی باشیم که می توانستیم آنها را تبدیل به احسن کرده و تغییر جانمایی دهیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه می‌شد با در نظر گرفتن نقشه تحریم پذیری، این اموال و دارایی ها را در موقعیت های جدید قرار داد که کمتر در دسترس خطرات تحریمی قرار گیرد اظهار داشت: این اولویتی است که از دوستان حاضر در مجمع می خواهم که در مصوبات امسال حتما درج کنند که در سال پیش رو این موارد مدنظر قرار گیرد.

خاندوزی در پایان و در تبیین هدفگذاری برای ماموریت های ایفیک در باقیمانده دوره دولت سیزدهم گفت: مسئله مهم این است که با توجه به اینکه سال ۱۴۰۳ آخرین سال مفید کاری دولت محسوب می‌شود، باید رویکرد حفظ شرایط موجود و بهبودهای حداقلی و موضعی را به یک رویکرد غیر محافظه کارانه و فعال و خروج از انفعال تبدیل کنیم، به نحوی که در پایان کار دولت بگوییم که یک تغییر پرتفوی روشنی به نفع اقتصاد ایران و به نفع شرایط سرمایه گذاری در ایران و با شرکای جدید ما و با کشورهای همسوی با جمهوری اسلامی در ایفیک رخ داده است.

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا