اخبار

سرپرست منطقه آزاد انزلی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه تاکید کرد؛

آمادگی برای رفع قوانین مزاحم تولید و صادرات

سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه اظهار کرد: وجود صادرکنندگان ملی بیانگر ظرفیت های استان در عرصه بین المللی است.

به گزارش پایگاه خبری ارزسهم، در مراسمی که با حضور مدیران کل استانی گیلان و رییس اتاق بازرگانی استان برگزار شد از یک صادر کننده ممتاز، ۹صادرکننده نمونه و سه صادرکننده شایسته تقدیر، تجلیل به عمل آمد.
اکبر نیازی عضو هیأت مدیره و سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی در این رویداد با تصریح براینکه فلسفه وجودی مناطق آزاد در صادرات خلاصه می‌شود و مهمترین کارکرد قابل انتظار از هر منطقه آزادی عملکرد آن در حوزه صادراتی است، اظهار داشت: با توجه به مباحث مطرح شده در خصوص وجود برخی آئین نامه‌ها و مقررات که در مسیر و فرآیندهای تولیدی ایجاد مانع نموده، آمادگی خود را برای طرح و پیگیری پیشنهادات شما عزیزان از مسیر قانونی اعلام می‌داریم.
وی تلاش فعالین اقتصادی در شرایط کنونی کشور را مجاهدت در مسیر جهاد اقتصادی کشور ارزیابی کرد و با بیان اینکه وظیفه ما همراهی و کمک به رفع موانع و برخی ناهماهنگی‌ها قابل ایجاد است، افزود: حضور مدیران استانی و رییس اتاق بازرگانی استان صرفا بنا بر ادای احترام به مقام شامخص شما عزیزان است.
صادق برزگر ناظر گمرکات استان گیلان، کار تولید و صادرات انسان‌هایی خستگی ناپذیر و روح بلند می‌طلبد، اضافه کرد: منطقه آزاد انزلی حکم رگ‌های اقتصادی شریان‌های اقتصادی دنیا بوده و تمرینی است برای بهره برداری حداکثری در مناسبات اقتصاد جهانی.
وی رسیدن یکی از تولیدکنندگان منطقه آزاد انزلی را به مقام صادر کننده ممتاز ملی را بیانگر ظرفیت‌ها وتوانمندی‌های استان گیلان عنوان نمود و گفت: آمادگی خود را برای هرگونه همکاری و هم افزایی با دیگر نهادهای دولتی و فعالین اقتصادی استان در جهت تسهیل و تسریع در فرآیندهای اداری و خدمات‌رسانی به سرمایه گذاران تولیدی-صادراتی گیلان، اعلام می‌کنیم.

آمادگی اتاق برای کمک به فعالین اقتصادی

قاسم رضائیان رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان در این نسبت اشاره‌ای به برخی مشکلات و ناهماهنگی‌هایی که بخش خصوصی در منطقه آزاد و سرزمین اصلی با آن مواجه می‌باشند، افزود: همراهی و همدلی مسئولین استانی در مسیر رونق فضای کسب و کار استانی زمینه ساز اشتغالزایی بیشتر، ایفای نقش مهمتر در معادلات صادراتی و اقتصادی ایران با کشورهای منطقه را بهمراه دارد.

وی گفت: اتاق بازرگانی کنار همه فعالین اقتصادی استان و کنار شما عزیزان هستیم.

گفتنی است شرکت چوبکاران عصر نوین منطقه آزاد انزلی صادر کننده ممتاز کشوری، و شرکت‌های پیشگامان شیمی انزلی، مجتمع تولیدی و صنعتی شمش، کاسپین کارمن، علم و فناوری سوبار، سرگل سبز خزر، نخ ریسان سبز شاهین، آسان تولید و خزر منبع بندر به عنوان صادرکنندگان نمونه و در نهایت شرکت‌های زرین پلاستیک خزر، کارخانجات صنایع فلزی و میخسازی پویان شمال، و علی معزز در قالب صادر کنندگان شایسته تقدیر مورد تجلیل قرار گرفتند.
گفتنی است منطقه آزاد انزلی دارای ۱۶۴ واحد تولیدی-صنعتی است که ازاین میان ۱۲ واحد دارای مجوز دانش بنیان از معاونت علمی ریاست جمهوری بوده و طی سال های اخیر بارها صادرکنندگان نخستین منطقه آزاد شمال کشور به عنوان صادر کننده نمونه ملی مطرح شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا