اخبار

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران؛

تولید گاز در تابستان افزایش یافت

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: تولید گاز در تابستان امسال با کاهش زمان تعمیرات اساسی ۷ میلیارد متر مکعب افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری ارزسهم، مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در دومین نشست هم‌اندیشی مدیران شرکت‌های پالایش گاز کشور که به میزبانی شرکت پالایش گاز سرخون و قشم به مدت دو روز در بندرعباس در حال برگزاری است، گفت: اکنون بیش از ۱۰۱ نیروگاه بزرگ کشور از گاز طبیعی استفاده می‌کند و در نیمه نخست امسال شاهد افزایش ۱۶ درصدی گازرسانی به آنها بودیم که سبب حفظ محیط زیست شده است.

وی با بیان اینکه کارکنان صنعت گاز در خط مقدم جبهه اقتصادی کشور هستند، افزود: انتظار من از مدیران صنعت گاز در این دولت انقلابی و مردمی این است که بیشترین فکر و دغدغه خود را برای صنعت و کار بگذارند و ایثار کنند.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: این دولت و در رأس آن رئیس‌جمهوری به‌طور شبانه‌روز در حال خدمت و مدیریت کشور است.

چگنی بیان کرد: باید تلاش شود که هیچ حادثه‌ای در محیط عملیاتی صنعت گاز رخ ندهد، از سویی امسال آزمون و امتحان دیگری برای تأمین پایدار گاز کشور در پیش است و باید تلاش شود هیچ وقفه‌ای در گازرسانی رخ ندهد.

وی با اشاره به ناترازی بین تولید و مصرف گاز طبیعی، گفت: براساس پیش‌بینی‌ها پاییز امسال ۱.۵ درجه نسبت به پارسال سردتر خواهد بود که طبیعتاً مصرف گاز هم بیشتر می‌شود اما نباید هیچ توقفی در تولید و انتقال گاز ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: گازرسانی مانند عملیات‌های دفاع مقدس است و باید همه برنامه‌ریزی‌ها انجام شود و آمادگی کامل وجود داشته باشد.

چگنی با تأکید بر اینکه این آمادگی همه‌جانبه تا ۱۵ اسفندماه ادامه دارد، اظهار کرد: رضایت مقام معظم رهبری از کارکنان صنعت نفت مدال افتخاری است و باید به گونه‌ای عمل شود که این رضایت تداوم داشته باشد.

همچنین احمد زمانی، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران نیز گفت: پارسال زمستان بدون دغدغه‌ای را از نظر تولید و انتقال پایدار گاز گذراندیم و امسال هم باید همانطور باشد.

وی افزود: بخش تولید، انتقال و توزیع تنها بخشی از فرآیند فعالیت هستند و بسیاری از همراهان صنعت گاز برای این کار تیمی جهاد می‌کنند.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز با بیان اینکه لازمه تولید موفق، آمادگی کارکنان به عنوان رکن اصلی تولید است، تاکید کرد: تعمیرات اساسی امسال هم با برنامه‌ریزی دقیق و کاهش مدت زمان آن انجام و سبب شد تولید گاز در تابستان ۷ میلیارد مترمکعب گاز نسبت به پارسال افزایش یابد که نبود قطعی در حوزه برق و صنعت هم به همین دلیل بود.

زمانی در پایان از آمادگی همه‌جانبه برای گازرسانی پایدار در روزهای سرد سال خبر داد.

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا